Når du hastigt falder hen i drømme
Ligger jeg med sanserne på spids
Din arm om mig og følelser så ømme
Ej en nat før har jeg følt mig så tilfreds
Drømmer jeg monstro allerede
Eller er det sandt at du er til stede
Et glip med øjnene når jeg kysser dig
Dit tag om mig bliver lidt fastere
Intet jeg skal nå før lyset når mig
Ud over havet er der intet der haster
Et hav a drømme drukner os to
Aldrig har jeg haft en drøm så god
Den forsigtige hævelse af dit bryst
Et vemodigt suk mod min nakke
Jeg er sårbar men her findes trøst
Nøgen dog tryg med dig som frakke
Angst at falde hen i øjeblikket denne
Et øjeblik perfekt burde aldrig ende
Et godnatkys summer på mine læber
Stop tiden nu, lad natten vare evigt
Ånder sort ind knytter dine hænder
Fredsommelighed i dit smukke ansigt
Som et pust af sommer sukker du
Har aldrig været mere i live end nu
Jeg kysser nænsomt din bløde mund
Inden disse grønne glasøjne lukker
Kærtegn på læberne så blød og rund
Små ryk mens bevidstheden slukker
Denne smukke tiltalende virkelighed
Morgen blotter nattens dødelighed
af Kiri Rehmeier
den 14. november 2012
Viser opslag med etiketten poem. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten poem. Vis alle opslag
14. nov. 2012
7. nov. 2012
Fremtid
Hvad mon fremtiden har med
Mennesker går og bekymre sig
Men dette grunder i at de ikke ved
Fremtiden er nu, fremtiden er dig
Tænk ikke på de dage der kommer
Hvad gør det for dig i denne stund
Forskuds bekymringer i dine lommer
Er det virkelig en klog mands grund
Et splitsekund af fremtiden sker
Når du lukker og atter syner igen
Tænk på det der er lige nu og her
Men sikkert er dog altid en ting
Tiden får en ende, der er ens for alle
Ti ej længere, stå op, tag et skridt
Lad stilheden dø, det er tid til at tale
Vend ryggen til alt det du har smidt
Hvis meningen med livet ikke er at dø
Monstro det så kunne være at leve
Sløv og hvileløs vandring på en øde ø
Så fortæl mig vil De bare eksistere
Slider jer ned for at nå til et sted
I sidste ende er det så det værd
Når man en dag skal sænkes ned
På sidste dagen først at have lært
Synd og skam
Af Kiri Rehmeier
7. november 2012
Mennesker går og bekymre sig
Men dette grunder i at de ikke ved
Fremtiden er nu, fremtiden er dig
Tænk ikke på de dage der kommer
Hvad gør det for dig i denne stund
Forskuds bekymringer i dine lommer
Er det virkelig en klog mands grund
Et splitsekund af fremtiden sker
Når du lukker og atter syner igen
Tænk på det der er lige nu og her
Men sikkert er dog altid en ting
Tiden får en ende, der er ens for alle
Ti ej længere, stå op, tag et skridt
Lad stilheden dø, det er tid til at tale
Vend ryggen til alt det du har smidt
Hvis meningen med livet ikke er at dø
Monstro det så kunne være at leve
Sløv og hvileløs vandring på en øde ø
Så fortæl mig vil De bare eksistere
Slider jer ned for at nå til et sted
I sidste ende er det så det værd
Når man en dag skal sænkes ned
På sidste dagen først at have lært
Synd og skam
Af Kiri Rehmeier
7. november 2012
29. sep. 2012
Forklaring
Jeg er forvirret, og jeg synes det er svært.
Trods erfaring, har jeg virkelig intet lært?
Vil ikke slippe, men er jeg klar til at holde?
"Hvad-nu-hvis"-tankerne frier sig at udfolde,
Hvad nu hvis jeg måtte dig såre?
Jeg ville ikke kunne bære dine tårer.
Jeg er på bar bund, hvad skal jeg gøre?
Hver af dine tårer ville jeg dog tørre.
Men den må stoppe her, for jeg kan intet fastholde,
Vil stadig beskytte dig med svær og skjolde.
Ja, livet er en kamp og vi må udkæmpe den sammen,
I en hektisk distance er det svært at holde til larmen.
Dit galoperende hjerte må du standse,
Jeg kan intet mærke, og derfor ikke danse.
Jeg er hoppet af følelsernes tog,
Over dem er der blevet lagt et låg.
De er der et øjeblik, men så fjerne i det næste,
Og med dig min egen, vil jeg aldrig lade dem teste.
Jeg ville hjertens gerne, men jeg må atter tøve,
For på dit lille hjerte vil jeg dem aldrig afprøve.
Jeg ville ønske jeg kunne give dig noget mere,
Men jeg har kun ét hjerte, jeg kan ikke give dig flere.
Jeg har nået konklusionen, at jeg intet kan bevare,
Intet kan jeg holde fast, og jeg har prøvet at forklare.
24. aug. 2012
Alt det hun er
Hun er som en sommer dag, hvor
kliche det end lyder. Varm og
nærmes ulidelig dejlig. Jeg får en
lidenskabelig lyst, til at tage tøjet af,
og mærke hendes varme på min
nøgne hud.
Hun er som en vase, med sine
perfekte kurver. Bløde runde former,
men stadig tynd og skrøbelig. Tab
hende ikke, for hun kan knuses i
tusind stykker, som glas. En
skrøbelig skønhed.
Hun er som en stjerneklar december
nat. Hendes øjne funkler, mens hvid
røg undslipper hendes varme mund.
Kinderne bliver så smukt røde. Hvad
mon hun gemmer på, bag de lange
sorte skygger?
Hun er som en rose, så betagende i al
sin fryd. Et forvirrende mønster,
men så hypnotiserende smuk og sød.
På trods af kulden og livets realitet,
vil hun altid atter genopstå, selvom
hun falmer.
Hun er som en aftenkjole, så fin at
man ikke kan undgå, at vende sig og
tage et ekstra kig. Udenpå er hun
bedårende, dog kan det skønne ydre
ikke måle sig med skønheden, der er
inden under.
Hun er som et kys, så umådelig
kærlig mod mine læber. Hun vækker
følelser i mig, der giver mig årsag. Et
kærtegn der giver lykke og mening til
livet. Jeg smelter indeni, når hun siger
"kys mig".
Hun er som en tåre, så ren og blid
mod min kind. Et udtryk for de
dybeste følelser, der fylder mit
blødende hjerte. Så vemodig, så
hvorfor leve? Fordi jeg har hende,
aller dybest inde.
Af Kiri Rehmeier
Dedikeret til mit livs lys, min eneste sande kærlighed.
18. aug. 2012
Søvnløshed
Mit hovede føles proppet. Tankerne
hober sig op, og danner et virvar af
bekymringer. Jeg er altid bekymret.
Der er altid ét eller andet, der går mig
på. Det stopper aldrig. Det er som om
jeg ikke kan lade være. Nærmest
umuligt at styre dem andre veje.
Mine tanker racer altid rundt, og der
er faktisk aldrig ro i mit hovede. Ofte
kan for mange bekymringer blandet
med uoverskuelighed, resultere i panik.
Panisk angst der driver mig helt der ud,
hvor vandet er så dybt, at man ikke
længere kan ane bunden under sig.
Helt der ud ,hvor distancen er så
lang, at man ikke længere kan skue
land i horisonten. Derude hvor det blå
hav er så dybt, at det blå bliver sort.
Jeg kan ikke bunde. Bunden er ikke
eksisterende, og jeg er ikke længere i
stand til, at holde mig selv flydende.
Armenes febrilske fægten i kampen
for at holde hovedet over vand
svigter, og jeg synker - dybere og
dybere. Angsten er for længst
grebet ind, og har taget på mig. Det
nytter ikke noget at kæmpe imod, det
er allerede for sent, at styre den vej.
Så jeg gør det eneste der er tilbage
at gøre. Lader mig synke endnu
dybere. Svigter bevidstheden mon
før jeg når at ramme bunden? Jeg
synker - langsomt. Da jeg løber tør
for luft, og som jeg tvinges til at tage
en indånding af det tunge sorte hav
Vågner jeg.
Af Kiri Rehmeier / natten til den 18. august 2012
17. aug. 2012
Nattetanker
Ligger i mørket. Det eneste der bryder
tavsheden er lyden af regnvåde veje,
mens bilerne passerer forbi mit vindue.
Søvnløsheden er dræbende. Selvom
søvnen er tiltrængt, er den umulig at
opnå netop denne nat - Denne nat,
så vel som mange andre nætter.
Beslutter mig for, at en cigaret mere
ikke ville skade. Disse nattetimer er
alligevel gået til spilde på nyttesløs
forsøgen på at opnå søvnen, der
efterhånden virker så fjern som paradis.
Lige så uopnåelig. Overvejer mange
gange at droppe søvnen for denne nat.
Bare forblive vågen. Da jeg drejer hjulet
på lighteren, lyses rummet op. Ikke meget,
men nok til at få mig til at knibe øjnene
sammen og blive blændet som en muldvarp.
Nu er kun den røde glød synlig i det sorte.
På trods af, at der intet er at se, har jeg
fortsat mine øjne åbne. De grønne.
Jeg har aldrig brudt mig om stilhed, så
byens liv er betryggende i den sorte nat.
Den fortsatte lyd af biler der gennemtrænger
små samlinger af regnvand på asfalten.
Hvad mon de skal? De som kører rundt
klokken halv fem om morgenen.
14. okt. 2011
Unpredictable
There is a song that reminds me of you
I cannot help but sing along with the radio
We are both in hell you and I
Burning in the flames of pain
And I wonder if we will all turn to ashes
But they say there is no gain without the pain
Oh I feel for you my love, I feelYou make me feel somethingAlive you might even sayLike an awakening from the hell I am inAnd I wonder when you are gonna leave nextFly away and let me return to deathI feel like a zombie, like a living deadCannot escape the fact that I can't feel youJust stretch my arms and reach youIt's a dream I cannot deny is real at nightI wish that sometimes I would cross your mindBut even that is a hope I have to let dieThere is a song that reminds me of youWhenever it plays a fire starts in my heartI could never tell you how I long for your kissCause your reaction I cannot predictI am so scared, so scared I might lose youLike the things we lost in the fireThe fire inside my heartby Kiri Rehmeier ©2011-10-14
Labels:
importance,
loss,
love,
poem,
sadness
7. sep. 2011
Night of the thousand dead frogs
The rain fell so hard it washed away all the dry dust.
The entire road had a huge smudge of water on it.
I went out driving while it was raining in the dark.
The rainfall was the only sound in the silent night.
Darkness only disturbed by the headlights of my car.
A ride where white meets black right there in front.
A landscape only decorated by lines of tears from above.
Raindrops falling so hard the wipers cannot keep up.
The wind fighting a struggle to sweep you off the road.
A fox crosses the road while looking like a starving cat.
The distance seems to grow longer for every mile.
The destination seems further away than it did at first.
Water is lying on the road making a miniature flood.
The flood leaves the frogs to try and save their lives.
The road so full of water that the frogs swim across.
Tires loosing grip of the road makes it hard to brake.
Blindness in the dark leaves the frogs to get run over.
Driving slow to notice every little thing coming up.
Seeing dead frogs floating around on the rainy road.
People thinking nobody would go out in this weather.
Recklessly they skate the road slipping when turning.
The radio drowning in the sounds of falling raindrops.
All blinded by the white headlights of oncoming cars.
The black night is the long dark tunnel which you're in.
Suddenly disturbed by a white light coming towards you.
- by Kiri Rehmeier
18. jul. 2011
Poem
Leaking eyes
Hey, it's okay - The show is still on,
And it'll start again at the break of dawn.
Happiness seems so unachievable,
But from now on I am invulnerable.
It's a battlefield out there - and this is war,
But it's all right, I've got unbreakable armor.
Protecting myself the best I've learned,
Despite the bridges that I have burned.
But behind this shiny helmed hides,
My swollen red leaking eyes.
Who's a friend and who's the enemy?
While we wander around dreadfully.
Hiding in the shadow of faking smiles,
Trust nobody! It's all cheat and lies.
We must be strong - we have to fight,
Though it's hard at 3 o'clock in the night.
We must struggle and overcome this trial,
But the truth is we remain in this denial.
But at this point I cannot compromise,
For my hollow dead leaking eyes.
Truth be told; No one's gonna suffer for you,
Nor will anybody see your flaws through.
Honestly spoken we are all little loners,
Independent souls without any owners.
Tell the world that I can cope alone,
'Cause I can survive all on my own.
At times it is hard to face another dawn,
While wishing it would all just get gone.
Piece by piece my lonely heart dies,
And you can see it in my leaking eyes.
- © Kiri Rehmeier
12. jun. 2011
I'll make it better
You were just a little bird
Nor were voices ever heard
makes you feel like a fool
Let go my baby, it's tough
My caring hands are true
You might not know love
But baby, I'll show you
Together we can achieve
Heights you never knew
I will make you believe
Together we can be free
by Kiri Rehmeier (C)
29. maj 2011
In love
Det kan godt være du har været lidt omkring
Jeg har fundet dig nu, så der er ingen problemer
Håber bare du forstår præcist hvad jeg mener
- Du gir' mig noget specielt, (det) ikk' til at beskrive
Jeg er ikk' perfekt, men jeg ved at du vil blive
Det gør ondt, når en anden pige siger dit navn
Har de ikke opfattet, at du ligger i min havn?
Jeg ved jo godt at jalousien er ubegrundet
Og skat, du må endelig ikk' føle dig bundet
Jeg vil gi' det hele op og la' dig opfylde mig
Tag imod det jeg gir', du må ikk' sige nej
.. Love hurts.
16. maj 2011
Untitled poem
You're eating me up inside
The darkness you bring
I'm runnin' but I can't hide
You're such an evil thing
Is this ever gonna feel like home
Or will you be with me, when I'm alone?
No matter where I look
You're always before my eyes
My honesty you took
And replaced it all with lies
Are you ever gonna leave?
'Cause I've got more to achieve
You are never gonna be a friend
The worst enemy one could get
You're with me till the bitter end
Every day from the time we met
I can't laugh though I know I should
But you take it all and nothing feels good
a poem about loneliness
by Kiri Rehmeier ©
The darkness you bring
I'm runnin' but I can't hide
You're such an evil thing
Is this ever gonna feel like home
Or will you be with me, when I'm alone?
No matter where I look
You're always before my eyes
My honesty you took
And replaced it all with lies
Are you ever gonna leave?
'Cause I've got more to achieve
You are never gonna be a friend
The worst enemy one could get
You're with me till the bitter end
Every day from the time we met
I can't laugh though I know I should
But you take it all and nothing feels good
a poem about loneliness
by Kiri Rehmeier ©
Labels:
depression,
loneliness,
poem
14. maj 2011
Even you don't know
Nobody knows this is for you..
You hurt me so bad..
It still hurts to think of it
Still hurts to see you
Can't even look at your profile
It hurts my heart to see
You're with a girl that's not me
You will never know
I wrote this for you
'Cause it's clear that you don't care
Her perfect smile and green eyes
I cannot bare it baby!
You broke me into pieces
I couldn't believe you were gone
It was so hard for me to go on
You're in love, and I am not
I'm not in love with you but still
Still I wonder why you could
Break my heart in half
And still seem like you're fine
Save me from my nightmares!
- Only you can do it, hun
'Cause baby.. This is no fun?
Will you ever look back and think
That what we had was good?
You really tattooed my body
More than any ink ever could
Do you see me baby -
See what you did to me?
But I am strong, I'll win this war
'Cause baby, you can't hurt me no more!
written at may 13th 2011
by © Kiri Rehmeier
28. apr. 2011
Poem unlike the others..
Rush
Præcis som en cigaret
Det noget som jeg gør
Rusen gør mig vild og fri
En omgang til hvis du tør?
(vers om sex)
Luften den er varm og sløv
Men jeg vil bar' ha' sne
natten den er fyldt med støv
Nu skal du bare se
(vers om kokain)
Du er min rus, du er mit liv
Du er både god og ond
Du reder mig når jeg er stiv
Bare én gang til for en stund
(vers om amfetamin)
Du drukner mig langsomt
Stemningen bliver hed
Du gør livet mindre tomt
Du får mig aldrig ned
(vers om alkohol)
Du giver mig et overskud
Når jeg er kold og grå
når jeg blæser røgen ud
Ved jeg alting nok skal gå
(vers om cigaretter)
Du er den der gir' mest smerte
Men det føles fantastisk
Glemmer ikke det jeg lærte
pakker det ind i plastik
(vers om kærlighed)
Mit hjerte slår til dine takter
Befrier mig fra denne verden
Ofte ska' jeg mer' end jeg magter
Og kun du kan lette smerten
(vers om musik)
Til trods for at du er sort
Kan du altid holde mig oppe
når presset blir' for stort
Sikrer du min plads på toppen
(vers om kaffe)
Du er den ild der altid brænder
Fordamper alt det skidt jeg tar'
Du er det move der virkli' tænder
Og minder mig om alt jeg har
(vers om dans)
Skrevet af Kiri Rehmeier, 2011
12. apr. 2011
E
- et lille digt skrevet den 12. april 2011
Det har taget lang tid at indse du ikke kommer tilbage,
hvorfor føler jeg at her er tomt uden dig?
Vi havde fede tider jeg har intet at beklage,
ud over det faktum at du røvrendte mig.
I starten var der gnister i dine øjne,
en ubeskrivelig rus hvor vi følte vi fløj.
Vi brændte for at mærke hinanden nøgne,
du fremstod sød men jeg vidste jo du løj.
Det er dyret inden i mig der styrer når jeg er med dig,
men når du ikke er her vil jeg bare mærke dine arme.
Jeg elsker når du rører, men jeg hader det du gør ved mig,
er jo godt klar over du aldrig kan give mig varme.
Når musikken spiller ved jeg du er min,
men natten vil aldrig kunne vare evigt.
Når jeg er alene ønsker jeg at være din,
med lukkede øjne ser jeg kun dit ansigt.
Dit slørede blik indtager min krop og mit sind,
til mig taler dine blå øjne ingen sandhed.
Jeg kan ikke klare at være så pisse blind,
for når du kigger på mig ønsker jeg det ku' vare ved.
© Kiri Rehmeier
Det har taget lang tid at indse du ikke kommer tilbage,
hvorfor føler jeg at her er tomt uden dig?
Vi havde fede tider jeg har intet at beklage,
ud over det faktum at du røvrendte mig.
I starten var der gnister i dine øjne,
en ubeskrivelig rus hvor vi følte vi fløj.
Vi brændte for at mærke hinanden nøgne,
du fremstod sød men jeg vidste jo du løj.
Det er dyret inden i mig der styrer når jeg er med dig,
men når du ikke er her vil jeg bare mærke dine arme.
Jeg elsker når du rører, men jeg hader det du gør ved mig,
er jo godt klar over du aldrig kan give mig varme.
Alt det jeg elsker ved dig, hader jeg som pesten,
og jeg tænder på at du er alt for slem.
Du kan ikke beslutte dig, men jeg kan næsten,
men den leg vi kører er ikke spor nem.
Når musikken spiller ved jeg du er min,
men natten vil aldrig kunne vare evigt.
Når jeg er alene ønsker jeg at være din,
med lukkede øjne ser jeg kun dit ansigt.
Dit slørede blik indtager min krop og mit sind,
til mig taler dine blå øjne ingen sandhed.
Jeg kan ikke klare at være så pisse blind,
for når du kigger på mig ønsker jeg det ku' vare ved.
Lysten til at glemme dig forstærkes hver dag,
du får ikke lov til at plage mig mere.
Men når natten falder på er det en anden sag,
får i mørket bliver længslerne flere og flere.
Det er alt for fedt når jeg er på et af dine trip,
for jeg ved jo du er farlig min ven.
Det æder mit hjerte op hver gang jeg skal give slip,
men imorgen gør jeg det igen!
Lægger hovedet tilbage med flasken for min mund,
rusen mod fornuften - den er en sikker vinder.
Efter få øjeblikke ser jeg tydeligt flaskens bund,
jeg glemmer dig i nat, håber det aldrig forsvinder.
© Kiri Rehmeier
17. dec. 2010
Digt ..
Husk det ..
Jeg er så udmattet,
bare lad mig ligge ned.
Har endnu ikke fattet,
hvorfor fanden jeg er så ked?
For mange lukkede døre,
er der ingen der hører mig råbe?
Jeg taler til døve ører,
men jeg bliver ved med at håbe.
På trods af min unge alder,
har jeg været for meget igennem.
Men jeg rejser mig når jeg falder,
også selvom jeg hader verdenen.
Jeg fortsætter trods det er hårdt,
for andre vil jeg det hellere gemme.
Mit liv er nok det værste lort,
og det får jeg ikke lov at glemme.
By Kiri Rehmeier ©
17/12 - 2010
Abonner på:
Opslag (Atom)
