Lille du
Der er glasskår i min seng
en skitseblok fyldt med lidende mennesker
for hver tåre indeni der falder
tænder jeg en ny cigaret
et halvtomt, et halvkoldt krus kaffe
med en smøg i min flab
står jeg midt i dødens gab
sidder i min ensomhed, min smerte og min tomhed
de ved at der er noget, men de ser dig ikke
de ved ik' hvem du er, men du vil mine vinger stikke
Hvem er jeg? Hvad er jeg? -engel, uheld, ussel
hvordan kan det være at i ser mig som en trussel?
Hvad fanden skal jeg sige når der ingen andre er?
selvmedlidenhed - hvad skal jeg dog med det?
men sprut og nikotin det skal fanme bare mixes
for farmand han har indset at det her det ik' ka' fixes.
(Denne skitse er over et år gammel)
Viser opslag med etiketten danish. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten danish. Vis alle opslag
30. aug. 2012
Et sølle liv
Labels:
cigarettes,
coffee,
confession,
danish,
darkness,
depression,
draft,
family,
hopeless,
life,
sorrow
24. aug. 2012
Alt det hun er
Hun er som en sommer dag, hvor
kliche det end lyder. Varm og
nærmes ulidelig dejlig. Jeg får en
lidenskabelig lyst, til at tage tøjet af,
og mærke hendes varme på min
nøgne hud.
Hun er som en vase, med sine
perfekte kurver. Bløde runde former,
men stadig tynd og skrøbelig. Tab
hende ikke, for hun kan knuses i
tusind stykker, som glas. En
skrøbelig skønhed.
Hun er som en stjerneklar december
nat. Hendes øjne funkler, mens hvid
røg undslipper hendes varme mund.
Kinderne bliver så smukt røde. Hvad
mon hun gemmer på, bag de lange
sorte skygger?
Hun er som en rose, så betagende i al
sin fryd. Et forvirrende mønster,
men så hypnotiserende smuk og sød.
På trods af kulden og livets realitet,
vil hun altid atter genopstå, selvom
hun falmer.
Hun er som en aftenkjole, så fin at
man ikke kan undgå, at vende sig og
tage et ekstra kig. Udenpå er hun
bedårende, dog kan det skønne ydre
ikke måle sig med skønheden, der er
inden under.
Hun er som et kys, så umådelig
kærlig mod mine læber. Hun vækker
følelser i mig, der giver mig årsag. Et
kærtegn der giver lykke og mening til
livet. Jeg smelter indeni, når hun siger
"kys mig".
Hun er som en tåre, så ren og blid
mod min kind. Et udtryk for de
dybeste følelser, der fylder mit
blødende hjerte. Så vemodig, så
hvorfor leve? Fordi jeg har hende,
aller dybest inde.
Af Kiri Rehmeier
Dedikeret til mit livs lys, min eneste sande kærlighed.
18. aug. 2012
Søvnløshed
Mit hovede føles proppet. Tankerne
hober sig op, og danner et virvar af
bekymringer. Jeg er altid bekymret.
Der er altid ét eller andet, der går mig
på. Det stopper aldrig. Det er som om
jeg ikke kan lade være. Nærmest
umuligt at styre dem andre veje.
Mine tanker racer altid rundt, og der
er faktisk aldrig ro i mit hovede. Ofte
kan for mange bekymringer blandet
med uoverskuelighed, resultere i panik.
Panisk angst der driver mig helt der ud,
hvor vandet er så dybt, at man ikke
længere kan ane bunden under sig.
Helt der ud ,hvor distancen er så
lang, at man ikke længere kan skue
land i horisonten. Derude hvor det blå
hav er så dybt, at det blå bliver sort.
Jeg kan ikke bunde. Bunden er ikke
eksisterende, og jeg er ikke længere i
stand til, at holde mig selv flydende.
Armenes febrilske fægten i kampen
for at holde hovedet over vand
svigter, og jeg synker - dybere og
dybere. Angsten er for længst
grebet ind, og har taget på mig. Det
nytter ikke noget at kæmpe imod, det
er allerede for sent, at styre den vej.
Så jeg gør det eneste der er tilbage
at gøre. Lader mig synke endnu
dybere. Svigter bevidstheden mon
før jeg når at ramme bunden? Jeg
synker - langsomt. Da jeg løber tør
for luft, og som jeg tvinges til at tage
en indånding af det tunge sorte hav
Vågner jeg.
Af Kiri Rehmeier / natten til den 18. august 2012
Abonner på:
Opslag (Atom)
