18. aug. 2012

Søvnløshed

Mit hovede føles proppet. Tankerne
hober sig op, og danner et virvar af 
bekymringer. Jeg er altid bekymret. 
Der er altid ét eller andet, der går mig 
på. Det stopper aldrig. Det er som om 
jeg ikke kan lade være. Nærmest 
umuligt at styre dem andre veje.

Mine tanker racer altid rundt, og der 
er faktisk aldrig ro i mit hovede. Ofte 
kan for mange bekymringer blandet 
med uoverskuelighed, resultere i panik. 
Panisk angst der driver mig helt der ud, 
hvor vandet er så dybt, at man ikke 
længere kan ane bunden under sig. 

Helt der ud ,hvor distancen er så 
lang, at man ikke længere kan skue 
land i horisonten. Derude hvor det blå 
hav er så dybt, at det blå bliver sort. 
Jeg kan ikke bunde. Bunden er ikke 
eksisterende, og jeg er ikke længere i 
stand til, at holde mig selv flydende. 

Armenes febrilske fægten i kampen 
for at holde hovedet over vand 
svigter, og jeg synker - dybere og 
dybere. Angsten er for længst 
grebet ind, og har taget på mig. Det 
nytter ikke noget at kæmpe imod, det 
er allerede for sent, at styre den vej. 

Så jeg gør det eneste der er tilbage 
at gøre. Lader mig synke endnu 
dybere. Svigter bevidstheden mon 
før jeg når at ramme bunden? Jeg 
synker - langsomt. Da jeg løber tør 
for luft, og som jeg tvinges til at tage 
en indånding af det tunge sorte hav

Vågner jeg.


Af Kiri Rehmeier / natten til den 18. august 2012

Ingen kommentarer:

Send en kommentar