17. aug. 2012

Nattetanker


Ligger i mørket. Det eneste der bryder 
tavsheden er lyden af regnvåde veje, 
mens bilerne passerer forbi mit vindue. 
Søvnløsheden er dræbende. Selvom 
søvnen er tiltrængt, er den umulig at 
opnå netop denne nat - Denne nat, 
så vel som mange andre nætter. 

Beslutter mig for, at en cigaret mere 
ikke ville skade. Disse nattetimer er 
alligevel gået til spilde på nyttesløs 
forsøgen på at opnå søvnen, der 
efterhånden virker så fjern som paradis. 
Lige så uopnåelig. Overvejer mange 
gange at droppe søvnen for denne nat. 

Bare forblive vågen. Da jeg drejer hjulet 
på lighteren, lyses rummet op. Ikke meget, 
men nok til at få mig til at knibe øjnene 
sammen og blive blændet som en muldvarp. 
Nu er kun den røde glød synlig i det sorte. 
På trods af, at der intet er at se, har jeg
fortsat mine øjne åbne. De grønne.

Jeg har aldrig brudt mig om stilhed, så 
byens liv er betryggende i den sorte nat.
Den fortsatte lyd af biler der gennemtrænger 
små samlinger af regnvand på asfalten. 
Hvad mon de skal? De som kører rundt 
klokken halv fem om morgenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar