14. nov. 2012

Nattens dødelighed

Når du hastigt falder hen i drømme
Ligger jeg med sanserne på spids
Din arm om mig og følelser så ømme
Ej en nat før har jeg følt mig så tilfreds
Drømmer jeg monstro allerede
Eller er det sandt at du er til stede

Et glip med øjnene når jeg kysser dig
Dit tag om mig bliver lidt fastere
Intet jeg skal nå før lyset når mig
Ud over havet er der intet der haster
Et hav a drømme drukner os to
Aldrig har jeg haft en drøm så god

Den forsigtige hævelse af dit bryst
Et vemodigt suk mod min nakke
Jeg er sårbar men her findes trøst
Nøgen dog tryg med dig som frakke
Angst at falde hen i øjeblikket denne
Et øjeblik perfekt burde aldrig ende

Et godnatkys summer på mine læber
Stop tiden nu, lad natten vare evigt
Ånder sort ind knytter dine hænder
Fredsommelighed i dit smukke ansigt
Som et pust af sommer sukker du
Har aldrig været mere i live end nu

Jeg kysser nænsomt din bløde mund
Inden disse grønne glasøjne lukker
Kærtegn på læberne så blød og rund
Små ryk mens bevidstheden slukker
Denne smukke tiltalende virkelighed
Morgen blotter nattens dødelighed


af Kiri Rehmeier
den 14. november 2012

Ingen kommentarer:

Send en kommentar